Konceptuální album Nostradamus z roku 2008 patří k nejdiskutovanějším počinům Judas Priest. Scott Travis ho dnes hodnotí s odstupem jako projekt s velkými cíli, ale smíšenými výsledky.
V rozhovoru pro The Classic Metal Show bubeník Scott Travis zavzpomínal na dobu, kdy Judas Priest připravovali své symfonické dvojalbum Nostradamus. „Nemyslím, že to byla naše nejsilnější nahrávka,“ přiznal. Podle něj šlo o projekt, který měl mířit dál než jen k tradičnímu studiovému vydání. Travis zároveň připomněl, že deska vznikala v době napětí uvnitř kapely. Na Karaoketexty jsme se podívali na zmíněné album blíže.
Fanoušci zůstali rozdělení
Album vyšlo v roce 2008 a nabídlo 23 skladeb inspirovaných životem věštce Nostradama. Přestože debutovalo vysoko v žebříčcích, reakce byly rozpačité. Kritici i část fanoušků kapelu obviňovali, že se vzdálila od svého klasického zvuku a sklouzla k přílišné pompéznosti.
Baskytarista Ian Hill později dodal, že šlo o album, které si potřebovali vyzkoušet. Podle něj se ale složité kompozice těžko zařazují do koncertních setlistů, což je důvod, proč kapela písně z Nostradamus téměř nehraje.
Experiment, který rozdělil, ale nezmizel
Jiný pohled na projekt nabídl kytarista Downing, který dlouhodobě hájil Nostradamus jako odvážný krok. „Byla to příležitost ukázat, co dokážeme jako muzikanti. Chtěl jsem, aby lidé prožili album tak, jak se kdysi poslouchaly velké koncepční nahrávky, se sluchátky, v klidu, ponoření do příběhu,“ vysvětlil pro Ultimate Guitar.
Downing dokonce věřil, že by se projekt mohl stát rockovým muzikálem a dostat se na prestižní pódia, jako je Royal Albert Hall. Zpěvák Rob Halford už v roce 2009 podotkl, že kapela si tímto projektem splnila dávný sen. A i když Nostradamus zůstává v diskografii Judas Priest kontroverzní, jeho existence připomíná, že kapela se nikdy nebála riskovat a hledat nové cesty.
Zdroj: Autorský text, ClasicMetalShow, LastRites, UltimateGuitar