Marek Ztracený ve svých 40 letech dokázal něco, co se žádnému jinému českému zpěvákovi nepodařilo. Jeho cesta za úspěchem však byla trnitá.
Marek Ztracený je obyčejný kluk ze Šumavy, který zažil osobní temno, z něhož se dokázal ale dostat. Zvedl se ze dna a dosáhl něčeho, o čem se mu možná ani nikdy nesnilo. Třikrát vyprodal Eden, kam se na něj přišlo podívat celkem 100 tisíc diváků. To se zatím žádnému českému zpěvákovi nepodařilo. Na Karaoketexty nás zajímalo, jak to Ztracený dokázal.
Ze dna na vrchol kariéry
Marek Ztracený je živoucím důkazem, že na světě je všechno možné. V talk show Gabriely Wolfové Superchat na Super se zpěvák rozpovídal o své minulosti a období, na které není příliš pyšný. Všechno začalo jeho prvním hitem, s nímž prorazil do světa showbyznysu. Z obyčejného kluka se stal zpěvák, kterého najednou poznávalo celé Česko. Obrovský nárůst popularity však Ztraceného srazil na kolena. Najednou poznal úplně jiný život a začal si ho řádně užívat.
„Kluk ze Šumavy si ulítl na možnostech, které se mu naskytly. Byl jsem mezi lidmi, každý si se mnou chtěl dát panáka, kamarádit se. Hodně mě to bavilo, ale nechytil jsem to za správný konec. Nebylo to moc fajn období, rozpadla se mi rodina, kapela, měl jsem milionové dluhy a vážil jsem 107 kilo,“ uvedl Ztracený.
Zpěvák je však rád, že si poněkud nešťastným životním obdobím prošel. Poznal své skutečné hodnoty a získal zkušenosti k nezaplacení. Byla to pro něj škola a cesta, díky tomu zmoudřel a poučil se. Vůlí a tvrdou disciplínou se nakonec vyšplhal mezi přední české zpěváky s obrovskou fanouškovskou základnou, sbírá ceny jednu za druhou a vede i plnohodnotný osobní život.
Třikrát vyprodaný Eden
Nakonec se Ztracenému podařilo něco nevídaného, třikrát za sebou vyprodal stadion Eden, kam se na něj přišlo podívat a poslechnout si ho dohromady na 100 tisíc diváků. Čím to, že dokázal něco takového? Jeho show jsou jedinečné a Ztracený je zároveň velmi dobrý marketér. Před jedním ze svých největších koncertů totiž svým fanouškům oznámil, že si na nějakou dobu dá od koncertování pauzu.
Eden tak mohla být poslední příležitost na velmi dlouhou dobu, kdy jej diváci mohou vidět a slyšet živě. Vyhlásit pauzu je velmi dobrá marketingová strategie, jak přilákat fanoušky na koncert. Zároveň jsou jeho show vždy velmi osobní. Diváci mají pocit, že je Ztracený jejich blízký kamarád, který se s nimi dělí i o ty nejosobnější momenty ve svém životě.
V Edenu přivítal tajné hosty, zveřejnil osobní video ze své utajované svatby s partnerkou Marcelou, kterou mimochodem požádal o ruku před vyprodanou O2 arenou, také zavzpomínal na zesnulou Hanu Zagorovou.
Náklady byly astronomické
Přitom se ale málem žádný Eden nekonal. Ztracený přiznal, že poprvé přišel na jednání do Edenu plný energie a nadšení, než zjistil, že stadion není úplně ideální. Navíc náklady na uspořádání koncertu právě zde byly astronomické. Zpěvák měl jasno, buď se bude muset podělit o výdaje s dalšími kapelami, nebo prodat ledvinu.
„Rozhodnout se pro Eden znamená riskovat všechno, co jsi do té doby vybudoval a vydělal. Tady se bavíme o desítkách milionů a o reputaci. A buď ti to kariéru posune směrem, o kterém jsi ani nesnil, nebo ti to podkopne nohy,“ svěřil se Ztracený. A jemu to vyšlo. Co bude jeho další metou? Ve vyprodané O2 areně představil Eden, v Edenu zase ukázal logo londýnského Wembley. Pro rok 2025 má ale v plánu svou Zpátky tour po České republice.
„Naposledy jste přijeli vy za mnou do Edenu a tentokrát vám to oplatím a pojedu já za vámi. Bude to největší a zároveň nejenergičtější turné, které jsme zatím uspořádali, a jak jste zvyklí, čeká vás mnohem víc než jen koncert,“ oznámil loni na podzim na svém instagramu, čímž velmi potěšil všechny své fanoušky. První koncert je v plánu již 27. června v Praze a další budou pokračovat přes celé prázdniny.
Zdroj: Autorský text, Super, Seznam Zprávy, Blesk, Instagram Marka Ztraceného