Kecárna Playlisty

G Peter Gabriel Zajímavosti

peter-gabriel-147575.jpg
Zajímavosti

zajímavosti

Peter Gabriel má 41 fanoušků

Zajímavosti interpreta

  • Gabriel založil Genesis v roce 1967 s přáteli z Charterhouse School Tonym Banksem, Anthonym Phillipsem, Mikem Rutherfordem a bubeníkem Chrisem Stewartem. Jméno skupiny bylo navrženo spolužákem, později hudebním impresáriem Jonathanem Kingem, který produkoval jejich první album From Genesis to Revelation. (DevilDan)
  • Milovník soulové hudby Gabriel byl ovlivněn mnoha rozličnými zdroji ve způsobu jeho zpěvu, zejména Otisem Reddingem a dalšími soulovými zpěváky, stejně jako frontman skupiny Family Roger Chapman. V roce 1970 hrál na flétnu na albu Cat Stevense Mona Bone Jakon. (DevilDan)
  • Mezi Gabrielovy slavné kostýmy, které vytvořil, aby zviditelnil hudební myšlenky skupiny a také aby upoutal pozornost tisku, patřila „Netopýří křídla“ pro obvyklou úvodní skladbu „Watcher of the Skies“ (Pozorovatel obloh). (DevilDan)
  • Gabriel odmítl pojmenovat kterékoliv ze svých prvních sólových alb, které tak byly všechny označeny jednoduše „Peter Gabriel“ s použitím stejného typu písma, alba se odlišovala pouze uměleckým ztvárněním přebalu.  (DevilDan)

Animal magic

  • Ve skladbě zazní dvojitý piano Roy Bittana. Bittan je členem skupiny E Street Band Bruce Springsteena. Gabriel o skladbě uvedl, že jde o mužnost a politiku na bojišti i v ložnici. (aManWhoRocks)

Big time

  • Gabriel řekl, že jde o "satirický příběh o základní lidské potřebě-úspěchu." Příběh je o muži z malého města, a postupem času se mu začne neskonale dařit. Konec je gradován tím, že Gabrielův hlas se stává hlubším a hlubším, jak muž "roste". (aManWhoRocks)

Biko

  • Peter Gabriel nastudoval o Bikovi 3 biografie. "Yihla moja", je v Xhose, což je jihoafrický jazyk, používaný zejména aktivistou Nelsonem Mandelou. Skladba Gabriela přivedla k World Music a k aktivismu. Teprve v roce 1990 se tato skladba poprvé hrála na jihoafrickém televizním a rozhlasovém vysílání. Začátek a konec písně jsou tradiční jihoafrickou pohřební hudbou. V roce 1988 zahrál Gabriel píseň na 70. narozeninový hold Nelsona Mandely na Wembley Stadium v ​​Londýně.  (aManWhoRocks)

Blood Of Eden

  • Peter Gabriel položil romantický vztah do biblického kontextu, kdy se snaží pracovat na upadajícím vztahu. Krev z Edenu prochází ženou a mužem, což je přirozený, smyslný akt. Gabriel použil obraz zahrady Edenu, protože to byla doba, kdy muž a žena byli v jednom těle, což je stav, do kterého se od té doby snaží vrátit.  (aManWhoRocks)

Come Talk To Me

  • 7 minut dlouhá skladba je o potížích, které měl Peter při komunikaci s dcerou Melanie. Je to pozvánka žádající, aby se otevřela a přišla s ním mluvit. Celé album je o zmatku jeho soukromého života, kdy se odstěhoval z rodinného domu. Sinéad O'Connor zpívá ve skladbě ženský part. Gabriel touto písní otvíral jeho Secret World Live turné v letech 1993-1994. Byly použity různorodé rekvizity, Gabriel se vynořil z telefonní budky, zpíval do telefonu, natahoval drát a snažil se spojit s vokalistkou. (aManWhoRocks)

Digging In The Dirt

  • Peter dále řekl, že tato píseň je o "zkoumání vrstev v sobě." Jako součást svého výzkumu vrahů Peter přečetl knihu Our Why We Kill. "Také jsem procházel terapií sám," dodal. "Nebyl to příjemný zážitek, když jsem se vrátil ke všem emocím, ale kontrast mezi temnou a příznivější náladou byl něco, na co jsem se soustředil." Skladba vyhrála Grammy pro nejlepší hudební video v roce 1993.  (aManWhoRocks)
  • Skladba se vyvinula z projektu, kde Gabriel studoval vězně čekající na smrt, aby zjistil, proč zabíjeli. Peter pro časopis Uncut: „Snažím se porozumět tlačítkům v nás, která způsobují, proč se jak cítíme. Když poznáte sebe sama, nespadnete do pasti vlastního chování. Obviňovat jiné, ​​zejména ve vztazích, je zbytečná činnost a neposune vás dopředu.  (aManWhoRocks)

DIY

  • Píseň je o převzetí zodpovědnosti a ovládnutí vlastního života. Gabriel použil akustickou aranži, aby se to odlišilo od Genesis. Skladba byla jako singl velmi promována, ale byla komerčním neúspěchem. (aManWhoRocks)

Don't Give Up

  • Don't Give Up je duet s Kate Bushem. Původně to duet být neměl. Gabriel musel i pozměnit text. Byly vyrobeny dvě videa. Jeden, kde se s Kate objímají v celém videu. Nejde o nic sexuálního, jen vzájemná podpora. Píseň není sentimentální nebo nostalgická. Gabrielovo 15leté manželství bylo v té době ohroženo (rozvod byl v roce 1988) a trval na tom, aby mu žena odsouhlasila Kate Bush.  (aManWhoRocks)
  • Jill Gabriel, která byla tehdy Petrovou ženou, řekla prohlásila: "Viděla jsem v novinách článek o ženě, která s dítětem vyskočila z vysokého činžáku a oba zabila. Ukázala jsem to Petrovi a to se stalo inspiraci. Byl rozrušený, když to četl, ale jeho texty jsou vždy mnohoznačné." Peter měl v roce 1985 nervový otřesa. Píseň napsal, jako vděk za podporu kterou získal od rodiny. Sám o písni řekl: "Základní myšlenka je, že zvládnutí selhání je jednou z nejtěžších věcí, kterou se musíme naučit." (aManWhoRocks)

Down The Dolce Vita

  • Toto skladba představila postavy Aerona a Gorhama, kteří se vydali na cestu po moři. Měli být součástí Gabrielova příběhu Mozo, podivného cizince, který přijde, změní životy lidí a zase odejde. Mozo se objevuje ve skladbách "On the Air", "Exposure", "Red Rain", "Down The Dolce Vita" a "That Voice Again." Ovšem filmově příběh o Mozovi nikdy nevyšel. (aManWhoRocks)

Down To Earth

  • V roce 2008 přispěl Gabriel k soundtracku „WALL-E“ několika novými písněmi s Thomasem Newmanem zahrnujíc i závěrečnou píseň filmu „Down to Earth“, za kterou obdržel cenu Grammy Best Song Written for a Motion Picture, Television or Other Visual Media. Tato píseň byla rovněž nominována na Zlatý Glóbus v kategoriích Best Original Song – Motion Picture a Academy Award for Best Original Song. (DevilDan)

Exposure

  • Skladba je silně ovlivněna Robertem Frippem, bývalým kytaristou King Crimson. Produkoval Gabrielovo druhé album přes námitky Atlantic Records, že jeho techniky nebudou komerčně úspěšné. Album přesto nemělo dobrý prodej. Text je velmi skromný, ale odkazuje na média, napadající Gabrielovo soukromí. Skladba je součástí Gabrielova příběhu Moza, podivného cizince, který přijde, změní životy lidí a zase odejde. (aManWhoRocks)

Family snapshot

  • Skladba je o atentátu z pohledu střelce, Gabriel dostal nápad na tuto píseň poté, co četl knihu Arthur Bremmera: The Assassins Diary. Bremmer zastřelil guvernéra Alabamy George Wallace v roce 1972 a to co Gabriela fascinovalo, že to neudělal z politických důvodů, ale kvůli slávě. Bremmer to načasoval, aby získal co nejvíce publicity. Po dobu ranních zpráv. Na albu Melt Gabriel zkoumá lidskou psychiku a to, co činí lidi jednat extrémně. Střelec neměl v mládí pozornost a rodiče se mu rozvedli. (aManWhoRocks)

Fourteen Black Paintings

  • Skladba je inspirována 14 malbami v kapli v Texasu od umělce Rothka. Kytarista David Rhodes tam Gabriela vzal Gabriela, když cestoval po USA. Gabriel cítil, že spiritualita písně odpovídá obrazům, které byly věnovány lidským a občanským právům. (aManWhoRocks)

Games without frontiers

  • Andre v písni je Andre Malraux (1901-1976), francouzský státník a autor knihy Osud člověka, o komunistickém režimu v Šanghaji v roce 1920. Červená vlajka může odkazovat na Malrauxovu levicovou politiku. Chiang Ching - čínský vůdce Kuomintangu Chiang Kai-sheka (1887-1975), který se postavil proti komunistům - tedy modrá vlajka. Lin Tai Yu může být Nguyen Thieu (1923-2001), jižní vietnamský prezident během války ve Vietnamu. (aManWhoRocks)
  • Gabriel skladbu napsal ještě předtím, než USA v roce 1980 bojkotovaly olympijské hry v Moskvě. Je o dětinském chování dospělých na olympiádě. "Jeux Sans Fronteires" zpívá Kate Bush. Video obsahuje záběry z olympiád a amerického dokumentu Duck and Cover z roku 1950, kde kreslená želva, radí dětem, co dělat v případě jaderného útoku. (aManWhoRocks)

Here Comes The Flood (with Robert Fripp)

  • Gabriel: "Mluvil jsem o mentální povodni ... o uvolnění, o očistě myslí." Skladba představuje obraz společnosti, kde si lidé mohou vzájemně číst myšlenky. Ti, kdo jsou upřímní a otevření, budou prospívat, zatímco ti co ne, budou vystaveni tomu, kdo skutečně jsou. Gabriel byl inspirován snem a některé myšlenky získal u tehdejších novodobých informací o přenášení krátkovlnných rádiových signálů, které jsou silnější v noci. (aManWhoRocks)

Home sweet home

  • Gabriel o skladbě tvrdil, že chtěl prozkoumat motivy sebevraždy: "To, co nás děsí, je to, že nemůžeme pochopit, co vede lidi k tomu, aby to udělali." (aManWhoRocks)

I dont remember

  • Píseň je o člověku s amnesií, kterého se ptají na spoustu otázek. Gabriel byl zaujat psychiatrií a zkoumal na albu Melt toto téma. V rozhovoru v roce 1980 se nazval "dodavatelem amatérských psychiatrických klišé" a dodal: "Musím srovnávat vlastní zkušenosti s teoriemi." Na konci skladby je hudba zpomalována a zkresluje sotva slyšitelný šepot Gabriela. Basa a středy byly srovnány s vokály a celkově připomínají zvuk podobný telefonní lince. (aManWhoRocks)

I have the touch

  • Skladba je o člověku, kterého vzrušuje kontakt kůží. Gabriel to napadlo díky studii, kde se v restauracích setkávali lidé různých národností. V Portoriku a Paříži se často navzájem dotýkali, ale v Londýně, jen dvakrát, při shledání a loučení. To ho vedlo k myšlence, že Angličané se sebe příliš nedotýkají. (aManWhoRocks)

Indigo

  • Skladba je o otci, který se vyrovnává s bezprostřední smrtí. (aManWhoRocks)

Intruder

  • Píseň je o zloději, který pronikne do domu ženy a není chycen. Gabriel chtěl, aby posluchač pocítil "naléhavost", a proto napsal záměrně creepy song. Rád ho hraje živě. Opakující se zlověstný rytmus bicích tu hraje Phill Collins, variaci tohoto zvuku použil i ve skladbách "Mama" a "In The Air Tonight". (aManWhoRocks)

Kiss That Frog

  • Gabriel dostal nápad z knihy Bruna Betelheima The Uses Of Enchantment. Pohádka o žábě a princezně v intencích sexuality. Myšlenka je, že přijetím žáby se může stát princeznou. Další vysvětlení je, že píseň je o orálním sexu: dávání i přijímání. "Je celý nadmutý" "Spustí se až do největších hloubek" "Nakrm ho z tvého talíře". Explicitní vizuální náznaky jsou také ve videu a Gabrielových pohybech na koncertu Secret World Live.Vyhrál Nejlepší speciální efekty na MTV Video Music Awards v roce 1994. (aManWhoRocks)

Lay Your Hands On Me

  • Gabriel skladbu napsal ve snaze spojit se s publikem a zapojit je do hudby. Díval se na diváky, když hrál živě - a také jako jeden z prvních použil scénický skok. Píseň je "o důvěře, o léčení a oběti". Ačkoli text vyvolává náboženské představy, nejedná se o odkaz na Ježíše Krista. (aManWhoRocks)

Lead A Normal Life

  • Písně o duševních chorobách na tomto albu vedly k otázkám, zda Gabriel sám nějakými netrpěl. Ten pro časopis Mojo v září 2013 uvedl: "Ano, mysleli si, že o tom nemůžu psát, pokud bych sám neměl zkušenosti." Pak dodal: "Později jsem zjistil, že depresi jsem měl při rozvodu, ale možná za tím je něco víc..." (aManWhoRocks)

Love to be loved

  • Gabriel použil text založený na několika opakujících se frázích. Skladba je o jeho strachu, že se bude příliš zaobírat vztahy. Celé album Us je věnováno jeho bývalé manželce Jill, jejich dvěma dcerám a herečce Rosaně Arquette, s níž se na počátku 90. let scházel. Na konci písně popisuje, jak strávil značnou dobu terapií, kterou ale považoval za dobře vynaložené peníze. (aManWhoRocks)

Mercy Street

  • Skladba vychází ze stejnojmenné básně Anny Sexton, Američance léčící se z psychických potíží, která tuto báseň, napsala jako součást terapie. Sextonová provedla pět pokusů o sebevraždu, pátý byl úspěšný. Zemřela na otravu oxidem uhelnatým v roce 1974. Žila na Mercy Street 45. Videoklip je tlumeně černobílý. (aManWhoRocks)

Moribund the burgermeister

  • Píseň je o nemoci zvané "Tanec svatého Víta", což je nervová porucha nazývaná, která způsobuje rychlé pohyby obětí. Obvykle postihuje děti, je spojena s revmatickou horečkou. Ve středověku se oběti modlili k svatému Vítovi, který měl údajně lék. (aManWhoRocks)

Mother of violence

  • Gabriel skladbu napsal, když seděl před televizí, uvězněn v negativním stavu mysli. Původně se jednalo o koledu, složenou pro jeho tehdejší ženu Jill (aManWhoRocks)

Not one of us

  • Skladba je o těch, kteří se izolují do skupin a odmítají ostatní. Jako náboženství, sportovní kluby, spolky a organizace atd. (aManWhoRocks)

On the air

  • Skladba je o cizinci jménem Mozo, který přijde, změní lidský život a odchází. Postava se objeví v "Down The Dolce Vita", "Exposure", "Here comes the Flood", "Red Rain" a "That Voice Again". Příběh nikdy nebyl zfilmován, jak Gabriel zamýšlel. O Mozo vytváří svým krátkým vlnovým signálem fantazijní svět. Na vlnách může být kýmkoliv, ale žije na skládce a ignoruje reálný život. Jméno Mozo je odvozeno od Mojžíše. Jiné postavy mají také spojitost s biblickými jmény. (aManWhoRocks)

Red Rain

  • Skladba je inspirována opakujícím se snem, kdy se Gabriel koupal v moři rudé barvy.  (aManWhoRocks)

San Jacinto

  • Gabriela ovlivnilo setkání s Apačem, který pracoval v motelu kde skupina nocovala. Začali spolu mluvit a náhle indián povídá, že mu hoří byt, kde má kočku. Neměl se tam ale jak dostat a tak ho Gabriel svezl. Kočka přežila, předtucha se ukázala jako pravdivá a Petera učarovalo, že ten muž přišel o vše, ale byl spokojený protože zachránil onu kočku. Povídali si celou noc a Apač zmínil rituál, který musí vykonat Apačové do 14 let: nechat se uštknout chřestýšem a najít cestu z hor zpět nebo zemřít. (aManWhoRocks)
  • San Jacinto je pohoří v Kalifornii poblíž Palm Springs. Je to také velmi exkluzivní rekreační obec. Peter pohoří slézal a nalezl pentle, o kterých se domníval, že jsou součástí rituálu místních domorodých kmenů. To bylo impulsem k této skladbě, která zkoumá kontrast mezi současnou kulturou Palm Springs a kulturou indiánských domorodců. (aManWhoRocks)

Secret World

  • Tato píseň je "o soukromém světě, který obývají dva lidé a o soukromých světech, které obývají jako jednotlivci uvnitř tohoto prostoru, jak se překrývají jejich sny a touhy." Když to Gabriel napsal, rozvedl se svou ženu Jill a skončil turbulentní vztah s herečkou Rosanou Arquette. Gabriel použil název jako titul svého živého alba z roku 1994. (aManWhoRocks)

Shock The Monkey

  • Lidé se často domnívají, že je skladba o šokové terapii, ve skutečnosti je o žárlivosti. Jde také o první Gabrielův singl, který byl v Americe výš než Anglii.  (aManWhoRocks)

Sledgehammer

  • Skladba je ovlivněna soulovou hudbou 60. let, kterou Gabriel poslouchal jako teenager. Skladba je o sexu; text je prosáknut falickými symboly. Gabriel k písni uvedl: "Někdy sex může prolomit bariéry, když jiné formy komunikace selžou." Jedná se o vůbec nejhranější skladbu na MTV od počátku jeho vzniku vůbec! (aManWhoRocks)
  • Dle názoru některých odborníků se jedná o nejlepší animovaný klip v historii. Peter Gabriel musel strávit přibližně šestnáct hodin děláním různých grimas před zrcadlem. (DevilDan)

Steam

  • Steam je velice podobná hitu Sledgehammer. Obě mají dechovou hudební linku a jsou naplněné sexuálními odkazy. Steam je ovlivněn hudbou 60. let, kterou Peter poslouchal jako teenager. Video režíroval Stephen Johnson, který režíroval i Big Time a Sledgehammer. Vizuální efekty dělali Homer & Associates, kdy použili stejnou technologii, zachycující pohyb, jako ve filmu Lawnmower Man (1992). Gabriel pohyby pro klip natáčel 2 dny. Video vyhrálo Grammy za nejlepší krátké hudební video v roce 1994. (aManWhoRocks)

That voice again

  • Skladba je o předsudcích, které jsou bariérou mezi lidmi." "Hlas" reprezentuje ve skladbě předsudek. Původní název byl "První kámen". Ale Gabriel to změnil, aby to bylo více osobnější a méně biblické. (aManWhoRocks)

The family and the fishing net

  • Píseň je o absurditě tradičních svateb. Pole působnosti, prsteny a sliby se zdají být absurdní. Text je inspirován ranou poezií Dylana Thomase. Gabrielova žena měla aférku a ve skladbě je předznamenáno manželské napětí. (aManWhoRocks)

The Rhythm Of The Heat

  • Píseň je o návštěvě psychologa Carla Junga v Africe. Připojil se k skupině bubeníků a tanečníků a byl ochromen strachem. Gabriel se o tom dozvěděl z Jungovy knihy Symboly a interpretace snů. Jung studoval kolektivní nevědomí a bál se, že se zblázní, protože bubeníci a tanečníci se nechávají hudbou strhnout. Gabriel se ve skladbě snaží tento pocit zachytit kmenovými drumbeaty. Původní název byl "Jung In Africa". (aManWhoRocks)

The Time Of The Turning

Wallflower

  • "Wallflower" je o zacházení s politickými vězni v Latinské Americe v 80. letech. (aManWhoRocks)
  • Skladba je inspirovaná brožurou Amnesty International o Argentině, kterou si Peter Gabriel přečetl těsně předtím, než Anglie napadla Falklandské ostrovy. (aManWhoRocks)

We Do What Were Told

  • Píseň pojednává o o společenském experimentu Stanleyho Milgrama, profesora z Yale, který v roce 1961 dával udělal pokus s elektrickými šoky. Člověk, který odpovídal na otázky měl dostat šok, když odpověděl špatně. Byl to však herec a Milgram testoval, jestli mu pozorovaní budou dávat šoky, přesto, že trpí velkou bolestí, což udělalo 37 testovaných ze 40. Testovaní nechtěli tyto šoky dávat, ale dělali to proto, že jim to bylo řečeno. (aManWhoRocks)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.