Playlisty Akce
Reklama

B Bathory biografie

Biografie

Historie Bathory se začala psát v roce 1983, kdy se k bubeníkovi Jonasi Akerlundovi a baskytaristovi Frederickovi Melanderovi, připojil teprve sedmnáctiletý kytarista a zpěvák Thomas Forsberg, tehdy známý spíše pod přezdívkou Black Spade, tu však brzy změnil na Ace Shoot, tu si Forsberg dal podle kytaristy Ace Frehleyho z jeho oblíbených Kiss, poté si změnil přezdívku na Quorthon, pod kterou ho poznaly davy oddaných fanoušků po celém světě.

Jméno Bathory, bylo podle Jonase Akerlunda zvoleno podle písně od kapely Venom s názvem Countess Bathory, to však Quorthon vždy popíral a tvrdil že Venom poprvé slyšel až po vydání prvního alba Bathory a jméno bylo vybráno po náštěvě Londýnského muzea London Dungeon, kde byla část expozice věnována právě Alžbětě Bathory, kde je pravda se však dnes už asi nedozvíme.

Debutové album s názvem Bathory, vyšlo v roce 1984, pod nahrávací společnosti Black Mark Production, tu založil čistě pro svého syna, veterán švédského hudebního průmyslu Borje ‘Boss‘ Forsberg. V té době však málokdo věděl, že Boss je Quorthonovým otcem, Quorthon totiž v rozhovorech v začátcích Bathory s oblibou různě mlžil a vytvořil tak okolo kapely jistou auru tajemna, o rok později vydávají Bathory své druhé album The Return… to je jak hudebně tak tematicky pokračovatelem debutu, v té době také Bathory přestávají hrát živě, protože Quorthon považoval koncertování za příliš komplikovanou záležitost, jeden za dalších důvodů byly špatné zkušenosti se zvukaři.

V roce 1987 vychází třetí album Under the Sign of the Black Mark, v té době už je Quorthon jediným stálým členem kapely, při nahrávání alba Quorthona ho doprovází Paul Lundberg na bicí, tak či tak, právě v této době se z Bathory stává takzvaný one man band. Album je možné považovat za vrchol black metalového období Bathory, právě toto album ovlivnilo pozdější norskou black metalovou scénu a definovalo black metal jako takový, paradoxem je, že Quorthon neprojevoval o kapely, které ovlivnil žádný zájem a jak sám uvedl v jednom z rozhovorů, od roku 1985 vlastně neposlouchá nic jiného než klasickou hudbu.

V roce 1988 vydává Bathory další albu s názvem Blood, Fire, Death, i když si album z velké části zachová black metalovou brutalitu předchozích alb, některé texty, intra a doprovodné vokály, jasně naznačují změnu stylu, která přijde v pozdějších letech, texty opouští satanskou tematiku předešlých alb, místo toho přináší příběhy o bitvách, božím hněvu či severské mytlogii

Další z vrcholů tvorby Bathory přišel v roce 1990, s vydáním alba Hammerheart, album je tematicky zaměřeno na pohanství a severskou mytologii, tempo písní je oproti předešlým albům volnější a více zaměřené na melodii, na albu také zazní první balada Bathory s názvem Song to Hall up High, která oslavuje valhalu a Odina.
Album Hammerheart je dodnes považováno za naprostý vrchol Quorthonovi tvorby a první viking metalové album vůbec.
Jen o rok později se albu Hammerheart dostalo pokračování v podobě alba Twilight of the Gods, na albu se objevují vlivy vážné hudby, obzvláště ve skladbě Hammerheart, dále také vlivy doom metalu, album je i oproti předchozímu Hammerheart celkově pomalejší a obsahuje části hrané na akustickou kytaru.

Další změnou stylu byla thrash metalová alba Requiem z roku 1994 a jeho o rok mladší nástupce Octagon, obě alba byla silně inspirována thrash metalem z osmdesátých let a ač byla hudebně kvalitní u většiny fanoušků Bathory nenaezla pochopení.

V roce 1996 se Quorthon rozhodl vydat album Blood on the Ice, které znamenalo návrat k tématice vikingů a severské mytologie, zajímavé je že první demo nahrávky tohoto alba vznikly už v osmdesátých letech, ale Quorthon se rozhodl album dokončit a vydat až po úspěchu alb Hammerheart a Twilight of the Gods, album jako takové je koncepční a vypráví příběh severského válečníka, který je Odinem veden k pomstě smri své rodiny a přátel.

Na další album Bathory si fanoušci museli počkat dlouhých pět let, protože Quorthon se věnoval svému sólovému projektu, který inklinoval spíše k rocku než k metalu a cílil na odlišné publikum než tvorba Bathory.
Album Destroyer of Worlds přineslo zajímavou kombinaci thrash a doom metalových prvků a texty zde úplně opouští vikingskou tématiku, místo toho se věnují válce, sociálním problémům, smrti nebo třeba jízdě na motorce.
Obecně album vzbudilo dosti rozporuplné reakce, zatímco část fanoušků nadchlo, jiní ho zatracovali.

V roce 2002 se Quorthon opět vrací k vikingské tématice a vydává skvostné album Nordland a o rok později jeho nástupce Nordland II, sága Nordland měla být původně čtyřdílná, ale osud tomu chtěl jinak.
Dne 3. června 2004, ve věku 38 let umírá Thomas Forsberg na vrozenou srdeční vadu a tak končí příběh jednoho z nejlepších metalových muzikantů Skandinávie.

Zpracoval: stargazer;
Historie úprav

13.01.2023 - 19:38 stargazer přidal 66 znaků
13.01.2023 - 19:36 stargazer přidal 4 znaků
13.01.2023 - 19:33 stargazer ubral -1 znaků
13.01.2023 - 19:28 stargazer přidal 4794 znaků

Diskografie

Nejúspěšnější hity

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.